-->

MUHAMMED SALAH KİMDİR?

MUHAMMED SALAH



Gösterdiği performansla kendini Liverpool seyircisi ile arasında farklı bir bağ oluşturan Muhammed Salah uzun ismiyle Muhammed Salah Hamit Gali, orta saha mevkisinde  oynayan 25 yaşında Mısır'lı Müslüman bir futbolcudur.

2012 yılında Mısır milli takımında harika bir performans sergileyip kendini izleyenlere hayran bırakan Salah,2012 yılında Basel kulübüne transfer oldu.İsviçre'ye zor alışmasına rağmen 2012-2013 sezonunda Basel şampiyonluğunu ilan etti Salah ise Schweizer Cup'ın en değerli oyuncusu seçildi.

Salah'ın futbol sevgisi

"Futbola henüz 7-8 yaşında bir çocukken aşık olmuştum. Şampiyonlar Ligi'ni izliyordum ve sokakta arkadaşlarımla oynarken Brezilyalı Ronaldo, Zidane ve Totti gibi oynamaya çalışıyordum. Bu sihirli oyuncuları çok beğeniyordum."

Salah'ın Basel Hakkında söyledikleri:


"Basel, kariyerimde büyük bir adımdı. Eğer Basel olmasaydı böyle bir futbolcu olamazdım. Bundan %100 eminim."

Salah'ın Mısır Milli takımı hakkında söyledikleri:

"Henüz 19 yaşında Mısır Milli Takımı'na seçilmiştim. İnanamıyordum. Benim dışımda herkes 30 yaşındaydı. Genelde bizim jenerasyon 27-28 yaşında çağrılıyordu. Ama ben daha 19'dum
"

2014 Yılında Chelsea'ye Transfer Oldu




Basel formasıyla Chelsea ağlarına 3 gol atarak ve ligdeki performansıyla Chelsea'nin transfer ağına girdi ve 2014 yılında Chelsea'ye transfer oldu.
Kendisini transfer etmek için arayan Jose Mourinho'dan cevapsız çağrı alan Salah telefonunda kontör olmadığı için bu çağrıya geri dönememiş!Futbolcu çareyi geriye arayamadığı için panik olduğu Portekizli menajere WhatsApp'tan, kontörünün olmadığını ve tekrar aramasını rica ettiği bir mesaj yazıp yollamakta bulmuş. Mesajını gören Mourinho'nun tekrar araması sonucu anlaşmaya varan Salah, 11 milyon pound karşılığında transfer olmuştur.


Mourinho daha genç ve öğrenmesi gereken çok şey var diyerek Salah'ı Fiorentina'ya kiraladı.
Fiorentina'da 26 maça çıktı 9 gol 4 asistlik performansla yarım sezon oynadı.

Salah'a ROMA Yolu


Fiorentina'da 2 sezon oynadıktan sonra Roma'ya transfer oldu.Romada harika bir sezon geçirerek hayali olan Liverpool'a transfer oldu.Roma formasıyla 41 maçta 19 gol attı ve 15 asist yaptı.

"Ardından Roma'da iki sene oynadım. Roma, futbol oynamak için kolay bir yer değil. Orada baskı çok fazladır. Luciano Spalletti bana çok yardım etti. Çok ama çok zeki bir insan. Ona gidip 'Patron, daha çok gelişmek istiyorum' diyordum, o da beni hiç kırmıyordu. Karakterimin gelişmesinde çok yardımcı oldu. Defans yapmayı öğretti. "

Salah'ın Chelsea'deyken bile Liverpool hayali kurdum.

"İngiltere'ye dönmek istiyordum. İngiltere her zaman aklımdaydı. Buraya tekrar gelip futbolumu herkese göstermek istiyordum. Liverpool benim için en doğru takımdı...Play Station'da FIFA oynarken bile Liverpool'u seçiyordum. Steven Gerrard, Sami Hyypia, Jamie Carragher, Michael Owen ve Xabi Alonso ile oynuyordum. FIFA'da bile takımım Liverpool'du."


Salah'ın Hayali Gerçek Oldu




Roma'ya Liverpool'un Mohamed Salah için 42 milyon euro bonservis bedeli ve 8 milyon euro bonus ödeyeceği belirtildi.Salah'ı 5 yıllığına kadrosuna katan Liverpool, Andy Carroll için ödediği 39 milyon euro bonservis bedelini aşarak kulüp rekorunu kırdı.
33 maçta 31 gol 3 asistlik performansıyla taraftarın gönlünü kazanarak adında besteler söylemelerine neden oldu.
Salah yüzünden müslüman olmak isteyen taraftarlar bile oldu.

"Taraftarlar, benim ismimi şarkılarda kullandığında çok mutlu oluyorum. Taraftarlara bunun için çok teşekkür ediyorum. Onlara büyük saygı duyuyorum. Benim için şarkı söylemeleri... Bunun anlamı çok büyük."

Şampiyonlar Ligi'nin Büyüsü Salah

Şampiyonlar liginde ise 11 Maçta 10 gol 5 asistle tüm dünyayı kendine hayran bıraktı.
En son Roma ile karşılaştıkları Şampiyonlar Ligi yarı final maçında Roma'yı 5-2 yenerek 2 gol 1 asistle oynadı ve haftanın oyuncusu seçildi.

"Takım olarak uzun zamandır Premier Lig'i kazanamadığımızı biliyoruz. Liverpool'a şampiyonluk getirmek istiyoruz. Çok iyi bir takımız, iyi bir teknik direktörümüz var. Kulüpte her şey çok iyi. Burada hep beraber şampiyonluk yaşayacağımıza inanıyorum."
Facebook

0 comments